Cinta

Dear Hati,
Aku mohon kau mengert hidup ini,
Berilah ruang untuk aku cinta pada Pencipta,
Berilah ruang untuk cinta pada dia.
Moga cinta pada dia tak pernah melebihi cinta pada Pencipta,
Moga cinta pada dia tak pernah melebihi cinta pada keluarga,
Moga cinta pada dia melebihi cinta pada manusia lain..




Alhamulillah masuk tahun 2013. Another new year yang aku akan tempuh. pasti banyak dugaan. mohon aku selalu tabah dengan segala macam dugaan. 2012 merupakan tahun yang mungkin agak perit pada pengakhirannya. tapi aku sedar. Semua tu adalah ujian dariNya. Siapa aku untuk mempertikaikan perkara yang berlaku. Asal aku tau semua yang berlaku buatkan aku lebih tabah, lebih kuat. betul 2013 bermula kisah kita. InsyaAllah kisah lama yang berlaku pada tahun 2012 akan aku lupakan. Mungkin bukan mudah.. tapi aku cuba.

Azam tahun baru aku seperti biasa, nak menjadi yang lebih baik dari sebelum2 ni. mungkin 2012 tak tercapai, tapi aku akan pastikan azam tahun lepas aku akan aku capai tahun ni. Aku teringin untuk jadi lebih baik, lebih solehah. Bantu aku ya Allah. aku teringin untuk setia pada cinta Mu ya Allah. Perkara pertama yang aku cuba buat, Kurangkan cinta aku pada manusia, lebihkan cinta aku pada Pencipta. Mungin sukar, tapi aku cuba. Biarlah cinta aku pada manusia kekal untuk awak, Afiq Izzuddin, tapi andai kata dia pergi mencari yang lebih baik dari aku. Biarlah aku sandarkan rasa cinta ini pada Pencipta, sehingga aku bertemu insan yang benar ingin mengambilku untuk dijadikan yang halal suatu hari nanti.







No comments:

Post a Comment